• Een beeld uit de commercial.

    you tube

De Cruquius krijgt 'enorm cadeau' van Madurodam

CRUQUIUS "Een hele maand op de landelijke televisie. Een enorm cadeau voor ons!" Elise van Melis directeur van Haarlemmermeermuseum De Cruquius kan haar geluk niet op. Haar museum heeft een prominente rol in de nieuwe commercial van Madurodam. En dat helemaal gratis en voor niets.

Het initiatief kwam van Madurodam dat voor de nieuwe de familieattractie de Waterwolf een aantrekkelijk filmpje maakte dat goed past in de campagne 'Madurodam. Moet je meemaken.' Een complete filmploeg filmde een hele ochtend voor een shot dat enkele seconden duurt. Centraal staat een meisje dat aan een wiel draait om het Haarlemmermeer leeg te pompen."

"Een prachtige commercial", zegt Van Melis over het resultaat. "De kindactrice doet het heel goed, het is niet iemand die hier toevallig rondliep. Na twee keer wist ze precies wat ze moest doen en hoe ze moest kijken."

"We zijn er heel blij mee, vooral ook omdat wij ons ook op kinderen richten. Madurodam gunt ons de extra publiciteit en wij gunnen hen meer bezoekers. De samenwerking is heel goed."

De directeur kan nog niet exact wat de extra publiciteit allemaal oplevert, maar ze heeft et gevoel dat er nu al meer mensen in het museum. "We zaten vorig jaar op 38.000 bezoekers, dit jaar moeten 40.000 zeker kunnen halen."

De commercial is nog de hele maand te zien op RTL en NPO3 (bij Zapp). Hij wordt ondersteund door een OOH- en een online campagne. Ook volgt er een merkactivatie rondom de campagne, geïntegreerd met een PR- en social media-traject.

Hij is ook via deze link te zien: https://www.youtube.com/watch?v=ihFOWd_5Zug

Eric Hoenson