• Alexander Schippers

Opnieuw reizigers gedupeerd door malafide valetparkingbedrijf

HAARLEMMERMEER Er is opnieuw een aantal reizigers slachtoffer geworden van een malafide valetparkingbedrijf. Dat meldt de gemeente Haarlemmermeer vandaag. Het is al het zoveelste incident met rotte appels in deze bedrijfstak. 

Het zal je maar gebeuren: je komt terug van een fijne vakantie en als je op Schiphol je auto wilt ophalen, geeft het valetparkingbedrijf waarmee je in zee bent gegaan niet thuis. Het overkwam een aantal reizigers deze week op de luchthaven, en dat was zeker niet de eerste keer. 

Deze krant schreef in juli al over de misstanden in deze branche en sprak met ondernemers die zich wel aan de regels houden. Maar ook in augustus ging het mis en kreeg een klant te maken met de schaduwzijde van valetparking. Ook Omroep Max schonk aandacht aan de kwestie en de gemeente besloot zelfs een aantal tips op papier te zetten

Toch ging het echter weer fout, zo blijkt. Volgens de gemeente kwam een aantal reizigers deze week na terugkomst op Schiphol van een koude kermis thuis, toen bleek dat het parkeerbedrijf niet klaarstond met de auto, en zelfs niet meer bereikbaar was. 

De politie heeft onderzoek gedaan in het pand van het bedrijf en daar sleutels en papieren van de auto's gevonden. De betrokken voertuigen zijn van vijf verschillende locaties naar twee locaties gebracht. Gedupeerden kunnen hun autosleutel ophalen op het politiebureau in Hoofddorp en eventueel aangifte doen. Omdat de eigenaar van het valetparkingbedrijf zijn afspraken niet is nagekomen, is sprake van contractbreuk. Gedupeerden kunnen dus ook een civiele zaak tegen hem beginnen.