• (v.l.n.r.) Bart en Joep van Het Cultuurgebouw enthousiast over samenwerking met Els en Ron van Rabobank Regio Schiphol.

    Willem ten Veldhuys

Rabobank ondersteunt Kinderfestival en lokale talentenjacht

HOOFDDORP Onlangs ondertekenden Els Avontuur, directeur Bedrijven bij Rabobank Regio Schiphol en Ron Leegwater, sponsoring en communicatie bij dezelfde bank het nieuwe sponsorcontract met het Cultuurgebouw Haarlemmermeer. Bestuursleden Joep van Dijk en Bart Fiers van het Cultuurgebouw zijn bijzonder content met deze bijdrage van de lokale Rabobank. "Op deze manier kunnen we met de vier instanties in het Cultuurgebouw een aantal extra activiteiten organiseren voor de inwoners van Haarlemmermeer en omgeving."

Een goed voorbeeld uit het nieuwe sponsorcontract is de ondersteuning die Rabobank Regio Schiphol geeft aan de activiteiten in de Kinderboekenweek. Deze ondersteuning heeft met name als doel om de Kinderboekenweek uit te laten groeien tot een groots Kinderfestival met boeken, schrijvers, muziek, theater, dans, beeldende kunst en film. Het Kinderfestival is voor kinderen in de leeftijd van 6 tot 12 jaar.

Juist met zo'n activiteit komt de inzet van de vier instanties gezamenlijk goed tot zijn recht, Theater De Meerse, Pier K, Poppodium Duycker en de Bibliotheek gaan op die manier steeds meer één geheel worden en samenwerken. De Rabobank is hierin een mooie verbindende factor die deze activiteit en samenwerking mogelijk maakt. Via sponsoring zoekt de bank immers verbinding met klanten en de lokale maatschappij.

Een ander voorbeeld is de ondersteuning van GIG, dat de Rabobank sinds vijf jaar samen met gemeente Haarlemmermeer mogelijk maakt. Dit is een jaarlijkse talentenjacht die door jongeren uit de regio wordt georganiseerd in Theater De Meerse. Jonge talenten zetten zich hierbij in voor de zieke en stervende medemens in hun nabije omgeving. Een prachtig initiatief dat met veel enthousiasme en inzet ondersteund wordt door de Rabobank.