• Eigen foto

'Wij zijn klaar voor toekomst'

REGIO Wie al even niet bij Volvo-dealer Svala Auto Hillegom is geweest, zal verrast zijn door de metamorfose die het pand onderging. Achter de entree bevindt zich de werkplaatsreceptie en vandaar kom je direct in de prachtige showroom terecht. Op de lichte vloer komen de modellen nog beter tot hun recht. Verder zijn de kantoren van de verkoopadviseurs nu in de richting van de ontvangstruimte gericht en voor wie op herstel van de Volvo wil wachten, zijn er meerdere stijlvolle wachtruimten beschikbaar.

“De verandering heeft de nodige tijd geduurd”, opent vestigingsmanager Oscar de Reus. “Maar het eindresultaat mag er zijn. Aan werkelijk alles is gedacht en met dit pand zijn wij absoluut klaar voor de toekomst. Een prachtige toekomst, zeker wanneer je naar het huidige en toekomstige gamma van Volvo Cars kijkt. Niet voor niets zijn wij als merk begin dit jaar door een internationale vakjury uitgeroepen tot ‘The International Car of the Year 2018’ met onze XC40.”

SUCCESVOL Met de voltooiing van de werkzaamheden, introduceert het dealerbedrijf ook V.P.S. “Een afkorting die staat voor Volvo Personal Service System”, vervolgt De Reus.

“Onze zustervestiging in Lijnden heeft het al wat langer en is er succesvol mee. Wij sluiten er nu op aan om de klanttevredenheid naar een nog hoger niveau te brengen. Het grote verschil bij V.P.S. is dat de technicus direct contact heeft met de klant op het moment dat deze de Volvo voor de werkzaamheden brengt. Zo voorkom je ruis, omdat beiden met elkaar overleggen en de klant vertelt wat hij/zij ervaart. De technicus kan daar specifieke vragen bij stellen, eventueel een proefrit maken en daarmee tot een exacte omschrijving van de werkzaamheden komen. Om vervolgens zo min mogelijk tijd van de klant in beslag te nemen, gaan er twee technici - een aan iedere kant - aan de slag. Daarmee verloopt alles nog efficiënter en kan de klant snel weer over de Volvo beschikken."

WERKEN Tijdens het wachten hoeft de klant zich niet te vervelen. "In die tijd kan iedere klant hier op het gemak werken. Op een rechte zit met de laptop omhoog, maar ook wat meer relaxed en huiselijk. Eventueel hebben wij voor iemand die veel moet bellen, een aparte ruimte waar je ongestoord je werkzaamheden op een flexplek kunt voortzetten. Door de dubbele inzet van technici vergt de hersteltijd nog maar de helft van voorheen. Zeker wanneer wij van tevoren weten wat er moet gebeuren en de benodigde onderdelen beschikbaar zijn. In dat kader worden wij drie keer per dag beleverd met de benodigde onderdelen. Met deze totale V.P.S.-aanpak willen wij onze klant een nog betere en snellere service bieden”, beëindigt Oscar de Reus zijn verhaal.

RINGVAARTBRUG Met de Svala Auto-vestiging in Lijnden, verzorgt het - net over de Ringvaartbrug gevestigde - Svala Auto Hillegom de levering en service van nieuwe en gebruikte Volvo’s aan heel Haarlemmermeer, waarbij laatstgenoemde vooral het zuiden doet en de Duin- en Bollenstreek.

Svala Auto Hillegom, Arnoudstraat 3, Hillegom. Meer informatie is te vinden via www.vsalaauto.nl, 0252-410650 of verkoop@svalaauto.nl.